Skoči na vsebino

NOVICA

S spremembami Zakona o čezmejnem izvajanju storitev do več varnosti za zaposlene

Spremembe na področju čezmejnega izvajanja storitev uvaja Zakon o čezmejnem izvajanju storitev, ki stopi v veljavo 1. januarja 2018 in prinaša pomembne spremembe na področju čezmejnega izvajanja storitev ter napotovanja delavcev na delo v druge države članice EU in EFTA.

Slovensko podjetje, ki želi v drugi državi članici EU izvajati storitve, mora za vsakega delavca, ki ga napoti na  delo v to državo, pridobiti potrdilo A1. S potrdilom delavec v tujini izkaže, da je tudi v času dela na območju druge države ostal vključen v obvezno zavarovanje v Republiki Sloveniji.

 

Spremembe na področju čezmejnega izvajanja storitev uvaja Zakon o čezmejnem izvajanju storitev, ki stopi v veljavo 1. januarja 2018 in prinaša pomembne spremembe na področju čezmejnega izvajanja storitev ter napotovanja delavcev na delo v druge države članice EU in EFTA.

 

Zakon o čezmejnem izvajanju storitev v nacionalni pravni red prenaša evropske direktive s področja napotitve delavcev na delo ter natančneje ureja izvajanje evropskih uredb s področja koordinacije sistemov socialne varnosti z namenom preprečevanja zlorab in kršenja pravic napotenih delavcev.

 

Skladno s tem se zakon, ki je odgovor Republike Slovenije na opozorila o grobih in številnih kršitvah pravic delavcev, napotenih na delo s strani slovenskih delodajalcev, se osredotoča na preprečevanje napotovanja delavcev na delo s strani t. i. slamnatih podjetij ter podjetij, ki ne spoštujejo pomembnejših določb delovnopravne zakonodaje, ki se nanašajo na pravice delavcev.

 

Med najpomembnejšimi novostmi, ki jih prinaša zakon, so zagotovo kriteriji za presojo izpolnjevanja pogojev za izdajo potrdila A1, ki omogoča, da se za osebe, ki v okviru čezmejnega izvajanja storitev začasno opravljajo delo v tujini, še naprej uporabljajo predpisi o socialni varnosti Republike Slovenije. Medtem ko glavnina pogojev za izdajo potrdila A1 izhaja iz evropskih predpisov, pa so kriteriji za presojo teh pogojev plod intenzivnega večmesečnega socialnega dialoga.

 

Zakon med drugim uvaja in vzpostavlja nov, bistveno poenostavljen elektronski postopek pridobitve potrdila A1.  Vlogo za izdajo potrdila A1 je tako možno oddali le še prek portala za podjetja in podjetnike e-VEM. S tem postopkom se številnim storitvam, ki jih portal e-VEM že nudi, s 1. januarjem 2018 pridružuje tudi ta nova storitev za izdajo potrdila A1.

 

Za izdajo potrdila A1 je pristojen Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS), ki po prejemu vloge preveri ali podjetje izpolnjuje predpisane zakonske pogoje in v roku petih dni podjetju, ki opravlja svojo dejavnost tudi preko meja na območju EU, izda potrdilo A1 ali izdajo le-tega zavrne z odločbo, če podjetje zakonskih pogojev ne izpolnjuje.

 

Ministrstvo za javno upravo, ki je skrbnik portala e-VEM, vlagatelje obvešča, da bo storitev na portalu na voljo 1. januarja 2018. Podjetjem, ki potrebujejo omenjena potrdila predlagamo, da do vzpostavitve nove informacijske rešitve redno spremljajo obvestila in informacije, ki so na voljo na portalu e-VEM, kot tudi na spletni strani Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije in Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.

 

Na Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti menimo, da bo zakon v slovenski pravni red vnesel več varnosti, predvsem za zaposlene, saj je zakon plod večmesečnega socialnega dialoga.